CONTOH LAPORAN


Laporan pertandingan Menulis Cerita Anjuran Persatuan Bahasa Melayu
Sekolah Kebangsaan Setia Jaya 2010

Persatuan Bahasa Melayu Sekolah Kebangsaan Setia Jaya telah menganjurkan pertandingan menulis cerita bermula awal bulan Mei hingga pertengahan bulan Jun yang lalu. Pertandingan ini terbuka kepada murid-murid tahun dua hinggan tahun enak di sekolah ini. Pertandingan dibahagikan kepada dua kategori iaitu hatap 1 dan tahap 2.
Tujuan pertandingan ini diadakan adalah untuk  mencungkil bakat-bakat penulisan cerita dalam kalangan murid-murid. Selain itu, pertandingan ini dapat menanamkan murid-murid terhadap Bahasa Melayu.
Murid-murid bebas menulis seberapa banyak cerita tetapi mentilah menggunakan boring yang dikeluarkan oleh Persatuan Bahasa Melayu. Setiap cerita yang ditulis mestilah tidak melebihi 1500 patah perkataan.
Pemenang pertama kategori tahap 1 dimenangi oleh Muhamad Nur Zaidi bin Mokhtar dengan ceritanya yang bertajuk “ Cita-cita Saya” pemenang kedua  dimenangi oleh Nur Afra Damia bt Mohd Shazali dan pemenang ketiga Anuar bin Idris.
Pemenang kategori tahap 2 ialah Adriana bt Nordin dengan ceritanya yang bertajuk “Sehari di Bukit Merah”, manakala ditempat kedua jatuh kepada Muhamad Danish b Zakaria. Tempat ketiga pula dimenangioleh Ahmad Mikail bin Mazlan .
Hadiah-hadiah terdiri daripada buku-buku cerita dan alat tulis. Hadiah telah disampikan oleh Guru Besar  semasa perhimpunan sekolah pada 7 Julai 2010.


Laporan disediakan oleh,                                                     10 JULAI 2010
Juliana
JULIANA BINTI ROSLAN
Setiausaha,
Persatuan Bahasa Melayu.

  • Digg
  • Del.icio.us
  • StumbleUpon
  • Reddit
  • RSS

0 comments:

Post a Comment

Popular Posts